Kjøpsbetingelser

KJØPSBETINGELSER

 1. Avtalen

Les igjennom våre kjøpsbetingelser før du gjennomfører et kjøp hos Nectar. Betingelsene gjelder for nettbutikken. Når du gjennomfører et kjøp hos Nectar godtar du automatisk våre betingelser og det inngås en bindende avtale mellom Nectar og deg som kunde. Kjøpsbetingelsene kan endre seg og vi anbefaler at du leser igjennom disse hver gang du gjennomfører et kjøp hos Nectar.

 

  1. Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil komme frem før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som frakt, emballasje m.m. Det koster 99,- for frakt.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi ta kontakt med deg dersom vi har et alternativ, om ikke vil vi kreditere varen(e) vi kan levere og sende resten av bestillingen.

 

  1. Produkter

Alle størrelsesveiledninger og mål er veiledende og vil naturligvis ikke passe alle. Dersom ditt produkt ikke skulle passe, kan ikke Nectar ta ansvar for valg av størrelse. 

 

  1. Betaling

Hos Nectar kan du velge mellom fire trygge betalingsmetoder.

  • Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpesummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.
  • Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.
  • Klarna Delbetaling eller konto, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
  • Vipps - du kan også betale med Vipps i vår nettbutikk. Følg anvisningene i kassen.

Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling:

  • Man må være fylt 18 år for å handle.
  • Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no

 

  1. Ordrebekreftelse

Når du har lagt inn en bestilling i nettbutikken, vil du umiddelbart motta en ordrebekreftelse på e-post. Får du ikke det, har ikke bestillingen din gått gjennom. Husk å sjekke søppelposten, da den i enkelte tilfeller kan havne der. Sjekk at alle opplysninger stemmer før du prøver igjen. Skulle problemet dukke opp igjen, tar du kontakt på 95904039 for å få hjelp. Vi vil normalt svare innen samme dag.

 

  1. Leveringsmetoder

Alle ordrer sendes med Postnord. Alle ordrer belastes med 99,-.

Består ordren din av varer som både finnes på lager og forhåndsbestillinger, sendes dette samlet når alt er lagerført. Ønsker du likevel å få deler av ordren tilsendt, ta kontakt med oss på 95904039.

 

  1. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når hen har fått varene levert i tråd med punkt 7. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

 

  1. Leveransevilkår

Ditt lokale postkontor er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Du kan likevel følge pakken din fra du mottar sporingsnummer på e-post/SMS fra Nectar.

 

  1. Uavhentede pakker

Hvis en pakke ikke hentes ut innen hentefristen og returneres til Nectar, vil varens kost krediteres kunden. Har varen i mellomtiden kommet på salg, vil varens nåværende pris krediteres. Uavhentede pakker belastes med et gebyr på kr 450,-.

 

  1. Bytte

Så lenge det er samme pris, kan du bytte fritt mellom modellene hos Nectar. Dette gjør du ved å opplyse om at du ønsker å bytte varen og hvilken vare du ønsker å bytte til på ordrearket som ligger ved i pakken. 

Du har som kunde mulighet til en runde med kostnadsfritt bytte per. ordre.

  1. Returer

Det er 14 dagers returrett i Nectar

En retur forutsetter at varen er i sin fulle stand og helt ubrukt. Alle originale merker og prislapper skal henge på plagget. Varer med sminkeflekker, sterk lukt eller er tilskitnet på annen måte vil vi anse produktet som brukt. 

Er det røyklukt eller annen lukt som antyder at kjolen er brukt, vil dette belastes med 500,-.

 Du vil bli trukket 99,- på ditt returbeløp dersom du benytter deg av den tilsendte returseddelen.

Hvordan returnere:

 

  1. Benytt deg av ordrearket som ligger ved i pakken.
  • Her skriver du hva er årsaken til at du returnerer er. Bytte eller ønske om refundering.
  • Dato du mottok varen og datoen du sender den.

 

  1. Pakk varen fint inn. Du kan enten benytte deg av samme emballasje som du fikk varen levert i, eller anskaffe en ny form for emballasje. Du er ansvarlig for at varen er pakket er hensiktsmessig pakket inn ved retur.

 

  1. Benytt deg av returseddelen som ble tilsendt sammen med pakken. Denne klistrer du på utsiden av emballasjen.

 

  1. Lever hos et bring-poststed, og få kvittering på innlevert retur.

 

  1. Innen senest 14 dager vil returen bli registrert, og du vil få tilsendt en e-post om dette. Din ordre krediteres mot den betalingsmåten som du har valgt hos oss innen1-5 dager etter returen blir registrert.

 

Dersom du ikke skulle ønske å benytte deg av, eller av en annen årsak ikke har returseddelen tilknyttet pakken er vår adresse for retur:

NECTAR
Fridtjof Nansensvei 5, 7020 Trondheim

 

” Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Andrerettloven § 6, punkt e). Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skylder uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).”

Vi godtar ikke returer som kommer etter angrefristen. Har du likevel sendt varen i retur etter fristen, vil vi sende den tilbake til deg på din bekostning.

 

 12. Reklamasjon

Oppdages det en feil eller mangel på varen du har bestilt og fått, skal dette meldes til Nectar innen rimelig tid fra mottak. Alle kostnader ifm. reklamasjon dekkes av Nectar. Du benytter deg av ordrearket og skriver at du ønsker å reklamere på produktet. gjerne skriv hva reklamasjonen gjelder. Vi vil så sende deg en ny vare når reklamasjonen din er mottatt.

Dersom reklamasjonen gjelder en eldre vare, ta kontakt med oss på 95904039.

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at tingen ble levert. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger, er fristen for å reklamere fem år.

 

 13. Kreditering av ordre

Din ordre krediteres mot den betalingsmåten som du har valgt hos oss.

Sender du tilbake deler av en ordre, vil du få ny faktura fra Klarna når vi har mottatt returen.

Minimumsordre - 250,-

 

 14. Personopplysninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.